S:t Örjans Scoutkår Borås

Grunden till det som kom att bli S:t Örjans Scoutkår startade 1911 i Borås. Scouting har alltså varit aktivt i Borås i över 100 år. Vår verksamhet bedrivs i, det vi scouter kallar, Örjans hus och som ligger på Andra Villagatan 14 i Borås. Beläget nästan mitt i Borås centrumkärna och med närhet till Annelundsparken ger det våra scouter ideala förutsättningar att bedriva vår verksamhet. På gården vid Örjans hus finns eldplats med bänkar, övningsplatser för eldning och mycket mer som bidrar till att utveckla våra scouter. S:t Örjans Scoutkår fortsätter ständigt att utvecklas, växa och håller sig uppdaterad med utvecklingen i samhället samtidigt som vi värnar våra traditionella scoutvärderingar.

Varmt välkomna till oss!